Duże rozproszenie uwagi: szkoła porzuca iPady, wraca do papierowych podręczników.

Ponieważ sale lekcyjne w całym kraju obejmują podręczniki cyfrowe, jedna ze szkół w Sydney ogłosiła koniec ery e-booków i powróciła do starej wersji papierowej, ponieważ poprawia to zrozumienie i zmniejsza rozproszenie uwagi. Przez ostatnie pięć lat klasy szkoły podstawowej i gimnazjum Reddam House’a korzystały z e-podręczników na iPadzie.

Jednak uczniowie konsekwentnie wyrażają opinię, że wolą strony, a nie ekrany.

Nauczyciele zauważyli również, że iPady rozpraszają uwagę i nie przyczyniają się do rozwoju umiejętności technologicznych uczniów, co skłoniło szkołę do ogłoszenia, że uczniowie nie powinni już korzystać z podręczników cyfrowych, a zamiast tego muszą powrócić do wersji papierowych. „Nie odeszło nam całkowicie z kopii papierowej”, powiedział dyrektor Dave Pitcairn.

„Zachowaliśmy rok 11 i 12 kopii papierowej. Kiedy [studenci] dostali się do roku 11, a teraz mieli porównanie pomiędzy wersją cyfrową i twardą, woleli wersję papierową. „Łatwość nawigacji po podręczniku była łatwiejsza dzięki wersji papierowej. Wierzę, że im więcej wydziałów, z których korzystają, tym więcej zmysłów używają w badaniach, czytaniu i robieniu notatek”.

Nauczyciele ze wschodnich przedmieść prywatnej szkoły, która regularnie pojawia się na liście najlepszych dziesięciu wyróżnień HSC, donosili, że iPady utrudniają naukę. „Uczniowie mogli mieć pojawiające się wiadomości i wszelkiego rodzaju inne alerty”, powiedział pan Pitcairn. „Ponadto, dzieci będące dziećmi, mogły łatwo przeskakiwać między ekranami, więc wyglądałyby na strasznie zajęte i nie byłyby w ogóle zajęte”.

Szkoła będzie również stopniowo wycofywać iPady i rozpoczynać politykę „bring-your-own device policy” z preferencją dla laptopów.

Dr Margaret Merga, starszy wykładowca edukacji na Uniwersytecie Edith Cowan, powiedziała, że analiza wszystkich badań nad różnicami w formatach książek wykazała, że zrozumienie poprawia się, gdy informacje są odczytywane w formie papierowej, a nie cyfrowej.

Badania nad tym, dlaczego młodzi ludzie wolą podręczniki w wersji papierowej „wskazują na większy komfort, zrozumienie, a także zachowanie tego, co zostało przeczytane”, powiedziała. „Niektórzy odkryli, że zaangażowanie [w tekst cyfrowy] jest mniej wciągające”. Badania Uniwersytetu w Maryland w 2017 r. wykazały, że różnice między tymi dwoma formatami były niewielkie, gdy pytano studentów o ogólne tematy tekstu, ale wersja drukowana pozwoliła im lepiej odpowiedzieć na konkretne pytania.

Autorzy badania zasugerowali drukowanie, gdy zadanie wymaga większego zaangażowania lub głębszego zrozumienia, lub gdy uczniowie – uczniowie szkoły podstawowej, średniej lub wyższej – mieli obowiązek przeczytać więcej niż jedną stronę lub 500 słów. Jeśli chodzi o wagę podręczników w plecakach, pan Pitcairn powiedział, że uczniowie mogą zostawić je w szafkach lub użyć wersji cyfrowej w domu. „Zauważyłem, że studenci wolą swoje podręczniki w obu miejscach”, powiedział.

Źródło: https://www.dailymail.co.uk/news/article-6875873/Sydney-school-bans-distracting-iPads-reverts-paper-textbooks.html

Przeczytaj: portalwiedzowy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *